بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان؟

Saturday، ۱۹ Khordaad ۱۴۰۳

۱- از نوجوانی استفاده از آبرسان را شروع کنید

حقیقت این است که شروع روتین‌های پوستی از 30 سالگی، تا حد زیادی شبیه به «نوشدارو پس از مرگ سهراب» است و اگر تا قبل از 30 سالگی به خوبی از پوستتان محاظفت نکرده باشید، روتین‌های پوستی به خوبی روی آن جواب نمی‌دهند. برای تقویت پوست و آماده کردن آن برای دوران توقف ساخت کلاژن، بهتر است روتین‌ های پوستی را از دهه 20 زندگی آغاز کنید و حتما استفاده از کرم آبرسان را در این روتین‌ها بگنجانید.

۲- قبل از آرایش کردن از آبرسان استفاده کنید

فوت کوزه‌گری مدل‌ها، بازیگرها و کلا هر کسی که پوست خوبی دارد، این است که پیش از آرایش کردن آبرسان می‌زنند. آرایش کردن، ارتباط پوست شما با محیط بیرون را محدود می‌کند و مصرف آبرسان این محدودیت را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پوست شما رطوبت هوای اطراف را بیشتر جذب کند و نفس بکشد. در نتیجه آثار مخرب آرایش به حداقل می‌رسد.

از طرف دیگر موکول کردن زمان استفاده از آبرسان به قبل از آرایش کردن باعث می‌شود که پوست شما لطیف، طبیعی و شاداب جلوه کند و برای پنهان کردن کم آب بودن پوست و عدم طراوت آن، نیازی به آرایش سنگین نخواهید داشت.

۳- قبل از خواب؛ یکی از بهترین زمان‌ های استفاده از آبرسان

پوست یکی از اندام‌های بدن است که همزمان با شما نمی‌خوابد و زمانی که شما به خواب عمیق فرو می‌روید، تازه فعالیت‌های ترمیمی خود را آغاز می‌کند. استفاده از کرم آبرسان پیش از خواب، باعث می‌شود که نتیجه این فعالیت‌های ترمیمی بهتر شود و از دهیدراته شدن پوستتان قبل از خواب نیز جلوگیری می‌کنید. اگر این کار را هر شب انجام دهید، بعد از مدتی صبح‌ها از لمس کردن پوستتان لذت می‌برید و از نگاه کردن به خودتان در آینه احساس بهتری خواهید داشت.

۴- قبل از خروج از خانه آبرسان را فراموش نکنید

هنگام خارج شدن از خانه هم می‌تواند بهترین زمان استفاده از آبرسان باشد و حتی توصیه می‌کنیم این کار را به اندازه برداشتن کلیدها، پول، کارت بانکی و ... جدی بگیرید. پوست صورت و دست‌ها یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن است و فارغ از نوع آب‌ و هوای محل زندگی‌تان، همیشه احتمال وجود یک عامل آسیب‌ رسان برای پوست وجود دارد. استفاده از کرم آبرسان پیش از خروج از خانه و ترکیب آن با ضد آفتاب، می‌تواند به عنوان یک سد محکم در برابر این عوامل آسیب‌ رسان عمل کند.

۵- صبح‌ ها از بهترین زمان‌ های استفاده از آبرسان است

از آنجایی‌ که خواب کامل برای پوست فواید زیادی دارد و حداقل زمان خواب مفید برای بزرگسالان 7 ساعت است و از طرف دیگر تأثیر هیچ آبرسانی تا 7 ساعت دوام نمی‌آورد، بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند که آبرسان را صبح‌ ها و بعد از شستشوی صورت هم استفاده کنید.

یک باور غلط در مورد روتین‌ های پوستی صبح این است که زدن مرطوب‌ کننده در هر صبح کافی است، در صورتی‌ که عملکرد مرطوب‌ کننده و آبرسان متفاوت است. مصرف آبرسان باعث می‌شود پوست شما آب جذب کند، در حالی‌ که مرطوب‌ کننده آب پوست را حفظ می‌کند و وقتی رطوبتی جذب نشده باشد، چیزی برای حفظ کردن وجود ندارد.

۶- استفاده از کرم آبرسان پس از هر شستشو الزامی است

بسته به میزان قوی بودن، امکان دارد هر شوینده‌ صورت، پوست را تا حدی خشک کند و خشک کردن پوست با دستمال‌ کاغذی یا حوله، این احتمال را افزایش می‌دهد. پوستی هم که برای مدت زیادی خشک می‌ماند، مستعد آکنه، پوسته‌ پوسته شدن و چین‌ و چروک می‌شود. بسیاری معتقدند که بهترین زمان استفاده از آبرسان، دقیقا پس از شستشوی پوست است؛ چون پوست کمی رطوبت دارد و این رطوبت به آبرسان کمک می‌کند تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

۷- بعد از استخر و سونا استفاده از آبرسان را فراموش نکنید

استخر و مخصوصا سونا برای خشک کردن پوست پتانسیل زیادی دارند و تأثیر آن‌ها در این زمینه، از هر عامل دیگری بیشتر است. پیشنهاد می‌کنیم کرم آبرسان را در کنار وسایل ضروری برای استخر و سونا قرار دهید و پیش از ترک محل، حتما از این کرم مصرف کنید.